Swift

#Tłuszcz w naszej diecie? Czy naprawdę unikać jak ognia??

Chcesz mieć szczupłą i zdrowo wyglądającą sylwetkę, dlatego unikasz w swojej diecie tłuszczu? To wielki BŁĄD! Nie każdy tłuszcz jest szkodliwy dla Twojego zdrowia! Unikanie tłuszczu jak ognia w posiłkach aby uniknąć nadwagi to jeden z mitów który już dawno został obalony! Przeprowadzono wiele badań z których wynika, że umiarkowane spożycie tłuszczu może wspomóc proces odchudzania!

Dieta - Tłuszcze

Zacznijmy od tego jak dzielimy tłuszcze, dzięki temu będziesz wiedzieć których unikać, a które są dla Ciebie bardzo ważne i niezbędne do osiągnięcia wymarzonej sylwetki.

Tłuszcze nasycone: NIE JEDZ, to tych tłuszczy unikaj w swojej diecie! Ich źródło to głównie tłuszcz występujący w mięsie zwierząt, twarde margaryny. Spożywanie ich prowadzi do otyłości, podnoszą poziom cholesterolu, prowadzą do powstawania chorób serca.

Tłuszcze nienasycone: TAK! To właśnie te tłuszcze są mile widziane w naszej diecie. Ich źródło to oleje (np.  lniany, z wiesiołka, z pestek winogron) orzechy, ryby itd. Jak działają na nasz organizm? Dają energię! 1g tłuszczu to aż 9kcal (białko i węglowodany dają nam tylko 4kcal) ponadto obniżają poziom cholesterolu, wpływają na poprawę pracy układu nerwowego i mózgu. Dieta bogata w nienasycone kwasy tłuszczowe wspiera utrzymanie młodej i zdrowej skóry. Kwasy gamma-linolenowy (GLA) oraz kwas cis-linolowy (CLA) biorą udział w budowie warstwy ochronnej naskórka oraz w powstawaniu cementu międzykomórkowego skóry odpowiedzialnego za jej elastyczność i sprężystość. Są także odpowiedzialne za wiązanie wody w organizmie, przez co wpływają na odpowiednie nawilżenie i natłuszczenie skóry. Ponadto kwasy Omega-6 wykazują silne działanie antyoksydacyjne.

Jedz nienasycone tłuszcze i chudnij?? TAK!
Kwasy Omega 3 i 6 wspomagają odpowiednie reagowanie mózgu na wytwarzany przez tkankę tłuszczową hormon - leptynę, która wpływa na apetyt i reguluje poziom stężenia glukozy we krwi. Poziom leptyny w organizmie człowieka jest proporcjonalny do ilości jego tkanki tłuszczowej. U osób otyłych i z nadwagą jest go za dużo. To powoduje brak reakcji mózgu na korzystne działanie leptyny. Wzbogacenie diety w kwasy omega 3 i 6 reguluje ten proces, ułatwiając spalanie tkanki tłuszczowej.

Mam nadzieję, że powyższa treść przekona Was do włączenia „zdrowego” tłuszczu do Waszych codziennych posiłków, wystarczy jedynie wiedzieć które tłuszcze są odpowiednie, a korzyści z dostarczenia ich do organizmu zobaczycie błyskawicznie!


Do następnego razu (następny artykuł będzie nico z innej tematyki, dam Wam odpocząć od zagadnień żywieniowych :)

Zapraszam ponownie na mój blog kulturystyczny

Zobacz również

0 komentarze