Swift

Ile kosztuje dieta kulturysty?

Dieta profesjonalnego kulturysty raczej nie należy do najtańszych...
Oglądając filmy w których robią omlet z 20 białek jaj na śniadanie, na każdy posiłek jedzą po 200g piersi z indyka czy wołowiny utwierdzam się w przekonaniu, że zwykły człowiek nie jest w stanie osiągnąć zbyt wiele. Gdyby nie sponsorzy, chyba mało który kulturysta był by w stanie przygotować się do zawodów.
Ale na pewnym poziomie niestety trzeba pochłaniać ogromne ilości pożywienia i to najwyższej jakości.

Nie każdy jednak jest zawodowcem, co w tym przypadku? Ile trzeba wydać na jedzenie będąc amatorem?
Dla wielu jest to doskonała wymówka aby jej nie stosować. Łatwiej jest wmówić sobie, że nas na nią nie stać niż jej przestrzegać :)

Poniżej podam w przybliżeniu ile wydaje miesięcznie na jedzenie.
Każdy ma inne zapotrzebowanie itd. poniższy pan będzie dla mniej więcej 3 000 kcal na dobę.
Większość produktów kupuję w dyskontach (jak ktoś śledzi mojego bloga to wie w jakim, nie będę robić reklamy)
Moim zdaniem jest to najtańsze i najlepsze rozwiązanie. Duża rotacja produktów powoduje, że wszystko jest raczej świeże. Poza tym robię zakupy raz na cały tydzień przez co de facto też oszczędzam czas i paliwo na codzienne dojazdy do sklepu. Duży wybór oraz niska cena przemawiają do mnie w zupełności :)

Aby cała rozpiska była czytelna nie będzie kombinacji z produktami główne składniki to:

  • Białka:

Mięso z piersi kurczaka
Twaróg chudy
Jaja
Odżywka białkowa

  • Węglowodany:

Ryż
Płatki owsiane
Ziemniaki

  • Tłuszcze
Olej z pestek winogron

Dni treningowe od dni bez treningu trochę się u mnie różnią więc rozliczę je osobno.

Dzień z treningiem:

Dieta kulturysty


Dzień bez treningu:
Dieta kulturysty


Podsumowanie wraz z cenami:
Dieta kulturysty


Mam nadzieję, że moje wyliczenia są czytelne :)
Jak widać nie uwzględniałem w diecie żadnych warzyw które oczywiście również są dodane do obiadów.
Cena ich jest różna, w zależności od sezonu np. latem pomidory to koszt 2 zł za kilo, a zimą nawet 5 razy więcej...Wykorzystując produkty sezonowe możemy znacznie zmniejszyć nasze wydatki.
Oczywiście powyższe wyliczenia to tylko szablon, dieta powinna być również smaczna, żeby w niej wytrwać dlatego warto urozmaicać posiłki. Grunt to zagwarantowanie odpowiedniej jakości "paliwa" do rozwoju naszego ciała.

Podsumowując, dieta "kulturysty" amatora to koszt mniej więcej 500 zł za cały miesiąc...Co byśmy nie jedli wydamy taką kwotę...Jedząc fast foody budżet 500 zł przekroczymy bardzo szybko.
Poza tym, jemy odpowiednio zbilansowane posiłki przez co jesteśmy zdrowsi, mamy więcej energii.

Zapraszam ponownie na mój Blog Kulturystyczny


Zobacz również

1 komentarze

  1. Ciekawa rozpiska, mi udało się wypracować takie coś:
    ●ᴏʙɪᴀᴅ ʙɪᴀʟᴋᴏᴡʏ ᴅᴏ 8,5ᴢʟ ʙᴇᴢ ᴜᴛʀᴡᴀʟᴀᴄᴢʏ ᴢ ʙɪᴇᴅʀʏ/ʟɪᴅʟᴀ:
    ��Kasza Dania Babci Zosi SYS + kabanosy/kiełbasa 5,87zł za sporą porcję, bez żadnych utrwalaczy
    ➡2x porcja 125g
    ⏱przygotowanie w 15minut
    ��najtaniej w Lidlu: 5zł za 2 porcje
    ➡336kcal/100g czyli 420kcal i 16,25g białka, 83,75g węgli na porcje (KASZA GRYCZANA z grzybami, cebulką i tymiankiem)▐ 352kcal/100g czyli 440kcal i 18,75g białka, 77,5g węgli na porcje (KASZA GRYCZANA BIAŁA z szpinakiem, soczewicą i pieczarkami)▐ 319kcal/100g czyli 398,75kcal i 12,38g białka, 86,25g węgli na porcje (KASZA jęczmienna z soczewicą, pomidorami i czosnkiem niedźwiedzim)
    ➕ łyżeczka masła 82% (ok. 20g) jak w przepisie, czyli dodatkowe 149kcal (7zł/10= 70gr)
    ➕ 1/3 opakowania Kabanosów Pikok 175g (Lidl ok. 8zł za opak), czyli dodatkowe 309kcal, 14,6g białka (8zł/3=2,67zł) lub jakiekolwiek inne mięso
    �� 2,5zł + 0,7zł + 2,67zł = 5,87zł za porcję
    �� 878kcal, 30,85g białka na porcję(KASZA GRYCZANA z grzybami, cebulką i tymiankiem)▐ 898kcal, 33,35g białka na porcję (KASZA GRYCZANA BIAŁA z szpinakiem, soczewicą i pieczarkami)▐ 856,75kcal, 26,98g białka na porcję (KASZA jęczmienna z soczewicą, pomidorami i czosnkiem niedźwiedzim)

    ��Makaron białkowy Pastani z ciecierzycy/soczewicy z sosem indyjskim Patak's Polska 8,42 zł za dużą porcję, bez żadnych utrwalaczy
    ➡2x porcja 125g
    ⏱przygotowanie w 15minut
    ��najtaniej w Biedronce: 5zł za 2 porcje (makaron), słoik sosu Patak's 350g na dwie porcje najtaniej w Biedronce/Lidlu okazjonalnie (4-4,5zł) lub Carrefour 5,55zł, Tesco 6,5zł, okazjonalnie Piotr i Paweł 5,5 zł zamiast 7,5 zł lub sosy chińskie Blue Dragon Polska (ok. 6zł)
    ➡ 125g makaronu z ciecierzycy: 510kcal, 31,25g białka, 70g węgli ▐ 125g makaronu z soczewicy: 470kcal, 32,5g białka, 75g węgli
    ➡ 175g sosu (smak Butter Chicken ostry): 232,75kcal, 2,1g białka ▐ smak Mild Curry (łagodny): 122,5kcal, 1,6g białka
    ➕ 1/3 opakowania Kabanosów Pikok 175g (Lidl ok. 8zł za opak), czyli dodatkowe 309kcal, 14,6g białka (8zł/3=2,67zł) lub jakiekolwiek inne mięso
    �� 2,5zł + 3,25zł + 2,67zł = 8,42 zł za porcję
    �� do 1051,75kcal, 47,95g białka (makaron z ciecierzycy + Butter chicken)

    ��Przekąski:
    ➡Ciasteczka fit orkiszowo-owsiane z miodem i cukrem trzcinowym Tastino (Lidl) 3,5zł/120g 601,2kcal, 12,84g białka, 60,48g węgli na opakowanie

    ➡Ciastka jaglane Francoli z siemiem lnianym, sezamem, słonecznikiem lub chia i orzechem (Lidl, Żabka, Rossman)
    4-5zł/120g 631,2 kcal/opak., 13,2g białko, 61,2g węgli

    ▄▄▄▀▀◥◜◜◜◜�������� ��������������◝◝◝◝◤▀▀▄▄▄
    ▀▀▄▄▄◜◜◜◜◜BEATBULL◝◝◝◝▄▄▄▀▀
    ▵▵▵.▀██████████████████████████▀.▵
    ▵▵▵▵▵▵▵▵█████████████▵▵▵▵▵▵▵
    ▵▵▵▵▵▵▵▵.███████████.▵▵▵▵▵▵▵▵
    ▵▵▵▵▵▵▵▵▵█████████▵▵▵▵▵▵▵▵▵
    ▵▵▵▵▵▵▵▵▵▵██████▵▵▵▵▵▵▵▵▵▵
    ▵▵▵▵▵▵▵▵▵▵◥◙◙◤.▵▵▵▵▵▵▵▵▵▵
    www.instagram.com/beatbullmusic/

    OdpowiedzUsuń