Swift

Sauna

Fińskie powiedzenie brzmi "Z sauny może korzystać każdy, kto potrafi do niej dojść".
Nie wiem czy któryś z moich przodków był z Finlandii ale ja uwielbiam chodzić do sauny. Staram się przynajmniej raz w tygodniu wygrzać się porządnie. 
Może wydać się Wam to dziwne ale ja celebruje moją wizytę w saunie. Tak jak trening, tak i na saunie mam wszystko zaplanowane, nie ma miejscu na chaotyczne zachowanie.
Co tak naprawdę daje nam wizyta w saunie?
- Sauna to jeden z najprzyjemniejszych i najbardziej efektywny sposób na oczyszczenie wewnętrznych organów oraz skóry z trucizny, która każdego dnia gromadzi się w naszym ciele.
- Lodowata kąpiel po sesji w saunie to najlepszy termomasaż naczyń krwionośnych skóry.
- Szwajcarscy naukowcy przeprowadzali badania na osobach z nadciśnieniem oraz z tymi którzy skarżą się na zbyt niskie ciśnienie. Udowodniono, że sauna działa jako stabilizator krwi. Zarówno jedni jak i drudzy po korzystaniu z sauny zanotowali powrót do normalnych wartości swojego ciśnienia.
- Sauna poprawia sen, poprawia przemianę materii, oczyszcza skórę z toksyn, uspokaja, wycisza, likwiduje bóle mięśni i stawów, dobra na zakwasy.
- Chodząc na saune odciążasz swoje nerki. 3/4 wszystkich toksyn z organizmu wydzielane jest poprzez pory skóry. Godzina w saunie = 24 godzin pracy nerek.
Korzyści można by pewnie jeszcze wymienić więcej ale chyba te wyżej wymienione plus sama przyjemność z przebywania w ciepełku wystarczy, żeby polubić taką formę wypoczynku :)

Savoir-vivre w saunie:
Przede wszystkim przed wejściem do sauny należy dokładnie umyć całe ciało i wytrzeć do sucha.
W saunie siadamy na ręczniku!
Najlepszym strojem do sauny jest jego brak. Niestety w większości publicznych miejsc należy być w stroju kąpielowym.
Ja polecam 3 sesje po około 10 min. Miedzy każdą sesję schładzamy całe ciało. Lepiej wejść do bali z lodowatą wodą niż moczyć się pod prysznicem (nie każdy lubi taki szok, ja uwielbiam).
Co najlepiej pić w trakcie sauny? Amerykańskie badania wykazały, że zimna woda obniża tylko temp w jamie ustnej. Dobrym rozwiązaniem jest picie gorącej herbaty, która obniża temperaturę w całym ciele o 1-2 stopnie. Poza tym herbata zawiera powyżej 100 pierwiastków które są dla organizmu korzystne. 
Po wizycie w saunie warto wypić sok owocowy.
Wszystkim mieszkańcom Łodzi i okolic polecam skorzystanie ze Świata saun na fali. Po południu praktycznie o każdej pełnej godzinie organizowane jest tak zwane "naparzanie". Naprawdę warto skorzystać!  Zupełnie inne odczucia niż podczas klasycznego siedzenia. Czy w innych miejscach też ktoś organizuje naparzanie? Jeśli tak to piszczcie:)

Zobacz również

4 komentarze

  1. Uwielbiam saune ! idealny relaks ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam saune po treningu :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam seanse w saunie. Korzystam raz w tygodniu albo raz na dwa tygodnie - to coś wspaniałego :) Również trenuję, ale nie chodzę do sauny po treningu, jak dla mnie to po prostu osobny czas na relaks pomiędzy dniami treningowymi. Polecam każdemu, kondycja skóry również się poprawia (pory np.).

    OdpowiedzUsuń