Swift

Superfoods - Jedzenie nie z tej planety. Lista najzdrowszych produktów. Super żywność.

Superfoods - są to produkty "nafaszerowane" ponadprzeciętnymi ilościami witamin, pierwiastków, antyoksydantów, protein, enzymów czy zdrowych tłuszczów, niezbędnych do zachowania zdrowia. Super jedzenie powinno znaleźć się w codziennej diecie każdego z nas. Odpowiednie dobranie super produktów pomoże wyeliminować syntetyczne witaminy czy minerały, których to Polacy łykają na potęgę. Niektóre z nich są bardzo znane i prawdopodobnie całkiem nieświadomie goszczą w Twojej diecie, inne ostatnio modne więc znasz je przynajmniej ze słyszenia, a jeszcze inne mogą okazać się całkowitą nowością. Jedno je łączy - są ogólnodostępne więc bez problemu znajdziesz je w dobrych sklepach (zarówno stacjonarnie jak i przez Internet).
Oto lista produktów, które zasłużyły na miano superfoods:
Czosnek - Chyba każdy go zna. Od wieków znany ze swoich właściwości antybakteryjnych. Co w nim tak niezwykłego? Zawiera ponad 100 chemicznie czynnych związków, które wspomagają działanie naszego organizmu.
Siemie lniane - Źródło zdrowych tłuszczy - głównie kwasy wielonienasycone oraz jednonienasycone dzięki czemu wpływają na poziom cholesterolu oraz trójglicerydów we krwi, zapobiegają powstawaniu nadciśnienia tętniczego, chorób serca oraz miażdżycy. Poza tym zawarty w nim błonnik pomaga oczyścić organizm z toksyn, reguluje perystaltykę jelit, pomaga przy biegunkach oraz zaparciach.
Jagody goji - szturmem dostały się do naszej kuchni. Bardzo popularne ze względu na swoje "magiczne" właściwości np. działają odmładzająco, redukują zmarszczki, dobrze działają na wzrok oraz organy wewnętrzne. Źródło wielu witamin między innymi: A, B1, B2, C,E oraz pierwiatków śladowych: mangan, cynk, żelazo, miedź, nikiel, chrom, magnez, wapń, potas, sód, kobalt, selen, kadm, fosfor, a także beta-karoten.
Jagody acai - oczyszczają organizm, poprawiają koncentrację, wzrok i odporność, opóźniają procesy starzenia się. Dodatkowo przypisuje się im właściwości odchudzające. Niewątpliwie skoncentrowane źródło witamin, minerałów, aminokwasów i tłuszczy.
Komosa ryżowa lub jak kto woli quinoa - Nie zawiera glutenu. Źródło węglowodanów, kwasów tłuszczowych oraz białka. Ma właściwości antyoksydacyjne oraz potencjalne działanie antynowotworowe. Alternatywa dla kaszy czy ryżu. Duża zawartość witamin to kolejny argument za wykorzystaniem jej w codziennej diecie.
Spirulina - Rodzaj algi morskiej. Zawartość białka w suchej masie wynosi ok. 70%! Nie ma żadnego ziarna, owocu czy środka spożywczego, który byłby bogatszy w substancje odżywcze. zawiera kwas gamma linolenowy, obniża ciśnienie krwi, działaja przeciwzapalnie, wzmagają aktywność układu immunologicznego, wpływają na wygląd skóry, włosów i paznokci.
Amarantus (Szarłat) - chyba najmodniejszy ostatnio produkt. Niektórzy określają go jako zboże XXI wieku. Niewątpliwie jedno z lepszych źródeł żelaza. Duża zawartość białka, skrobi oraz spore ilości skwalenu – związku hamującego starzenie się komórek. Nie zawiera glutenu, źródło witamin z grupy B oraz A, C i E
Kiełki - Niedoceniana bomba witaminowa. Rośliny magazynują w nasionach zapasy witamin, minerałów, białka, po to aby przekazać je następnemu pokoleniu. Jedzenie nasion nie jest jednak tak korzystne jak jedzenie kiełków ponieważ dopiero podczas kiełkowania uaktywniają się w nich enzymy, które tak przetwarzają substancje odżywcze, że są łatwo przyswajalne przez nasz organizm. Kiełki to źródło witamin z grupy B, witaminy C, D, E, K, PP, żelaza, fosforu, wapnia, magnezu, potasu, cynku, jodu, manganu, miedzi, litu, selenu. Dodatkowo dużo w nich beta-karotenu,  białka oraz kwasów tłuszczowych omega-3. To wszystko w drobnych kiełkach, które nie są kaloryczne oraz nie mają właściwości wzdymających. To prawdziwe Super jedzenie!

Zadbajcie aby jak najwięcej z powyższych produktów gościło w Waszej diecie ponieważ Super Jedzenie zrobi z Was Super Ludzi :)

Zobacz również

2 komentarze

  1. czosnek, goji, siemię, kiełki i amarantus cały czas u mnie goszczą, i rzeczywiście polecam! :)

    OdpowiedzUsuń