Swift

ABC treningu - Trening barków. Wyciskanie sztangi zza karku siedząc - podstawowe ćwiczenie na rozwój masy mięśniowej.

Z tym filmikiem chciał bym rozpocząć nową serię wpisów ABC treningu.
W planie mam nagrywanie i umieszczanie na blogu i YT filmów z treningów pokazujących różne ćwiczenia wraz z krótkim komentarzem.
Mam nadzieję, że spodoba Wam się ta seria i będziecie śledzić mój kanał  na You Tube.

Na początek podstawowe ćwiczenie na rozwój mięśni naramiennych czyli wyciskanie sztangi zza karku siedząc. Ćwiczenie przez niektórych uważane za kontuzjogenne, dlaczego? Ze względu na brak techniki. Oto jak wykonać to ćwiczenie prawidłowo i bezpiecznie.
Zaczynamy:
- Po pierwsze ciężar nie jest najważniejszy! Zdecydowanie lepsze dla Ciebie i Twoich mięśni będzie dobranie ciężaru tak aby przez całą serię kontrolować ruch w jego pełnym zakresie.
- Dłonie rozstawiamy na tyle szeroko aby w momencie kiedy sztanga jest w najniższym punkcie podczas ruchu przedramiona i ramię tworzyły kąt prosty.
- Przy wszystkich ruchach wyciskania szczególną uwagę należy zwrócić na nie blokowanie łokci. Ruch należy zakończyć chwilkę wcześniej niż zablokują się nam łokcie.
- Opuszczając sztangę bierzemy wdech, prostując ręce robimy wydech.
- Sztangę opuszczamy mniej więcej do lini uszu. Poniżej tej lini narażamy się na uraz. Skracając ruch  i opuszczając tylko do czubka głowy nie wykorzystujemy maksymalnego rozciągnięcia mięśni.
- Barki lubią nieco większą ilość powtórzeń. Nawet w okresie budowania masy warto zrobić około 16-20 powtórzeń aby dać odpowiedni bodziec do rozrostu.

Warto zacząć od tego ćwiczenia ponieważ jest stosunkowo ciężkie.
W moim przypadku, przez ból pleców odpuszczam sobie większy ciężar więc aby odpowiednio zmęczyć mięśnie robię to ćwiczenie na sam koniec.
Jeżeli ktoś z Was jeszcze nie próbował to zachęcam go do wykonania 3 serii roboczych, a zakwasy na drugi dzień będą zdecydowanie większe niż dotychczas.


Zobacz również

0 komentarze